[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Proof Copy
([8/2p] w trakcie opracowywania)
Dr Jan Pająk
Totalizm
czyli filozofia moralności, pokoju, postępu i nadziei
Tom 8:
Historia totalizmu
Drugie Wydanie, Monografia, Wellington, Nowa Zelandia, 2009 rok,
ISBN 978-1-877458-00-2
Copyright © 2009 by Dr Jan Pająk.
Wszystkie prawa zastrzeżone. Całość ani też żadna z części niniejszej monografii nie
może zostać kopiowana, reprodukowana, przesyłana, lub upowszechniana w jakikolwiek
sposób (np. komputerowy, elektroniczny, mechaniczny, fotograficzny, nagrania telewizyjnego,
itp.) bez uprzedniego otrzymania wyrażonej na piśmie zgody autora lub zgody osoby legalnie
upoważnionej do działania w imieniu autora. Od uzyskiwania takiej pisemnej zgody na
kopiowanie tej monografii zwolnieni są tylko ci, którzy zechcą wykonać jedną jej kopię
wyłącznie dla użytku własnego nastawionego na podnoszenie wiedzy i dotrzymają warunków,
że wykonanej kopii nie użyją dla jakiejkolwiek działalności zarobkowej lub przynoszącej
dochód, a także że skopiowaniu poddadzą cały wybrany tom lub całą monografię - włącznie
ze stroną tytułową, streszczeniem, spisem treści i rysunków, wszystkimi rozdziałami, tablicami,
rysunkami i załącznikami.
Wydano prywatnym nakładem autora w dwóch językach: angielskim i polskim.
Niniejsza aktualizacja tej monografii [8/2p] została wystawiona do upowszechniania w
dniu 5 marca 2009 roku. Jej upowszechnianie następuje nieodpłatnie poprzez internet w
fromacie PDF. (W przypadku dostępu do kilku aktualizacji-wersji tej monografii,
rekomendowane jest zapoznawanie się z wersją o najnowszej dacie aktualizacji!)
Niniejsza monografia stanowi raport naukowy z przebiegu badań autora. Stąd prezentacja jej
części posiadających wartość dowodową lub dokumentacyjną dokonana została według
standardów przyjętych dla publikacji (raportów) naukowych. Szczególna uwaga skupiona była
na wymogu odtwarzalności i możliwie najpełniejszego udokumentowania źródeł, tj. aby każdy
naukowiec czy hobbysta pragnący zweryfikować, powtórzyć, lub pogłębić badania autora był
w stanie dotrzeć do ich źródeł (jeśli nie noszą one poufnego charakteru), powtórzyć ich
przebieg oraz dojść do tych samych lub do podobnych wyników.
Treść tej monografii [8/2p] reprezentuje drugą, najnowszą, poszerzoną i uaktualizowaną
wersję jej pierwszego wydania oznaczanego [8p], które nosiło następujące dane edytorskie:
Dr inż. Jan Pająk, "Totalizm", Monografia, Wellington, Nowa Zelandia, 2003 rok, ISBN
0-9583727-3-X, wydano prywatnym nakładem autora, w 8 tomach.
Korespondencję adresowaną do autora można kierować na adres (ważny w 2009 roku):
Dr Jan Pająk
P.O. Box 33250
Petone 5046
NEW ZEALAND
Tel. dom: +64 (4) 56-94-820; E-maile: janpajak@gmail.com lub pajakjan@yahoo.co.nz
2
STRESZCZENIE tomu 8 monografii [8/2p] "Totalizm", ISBN 978-1-877458-00-2 .
Czy nie uderzyło cię już czytelniku, że nasza cywilizacja zamiast moralnie wznosić się
w górę, faktycznie to stacza się w dół. Czy odnotowałeś, że życie normalnego człowieka z
postępem czasu wcale nie staje się ani łatwiejsze ani przyjemniejsze, a coraz pełniejsze bólu i
coraz trudniejsze. Czy dotarło już do twojej świadomości, że staczanie się w dół naszej
cywilizacji, dokumentowane przez owo coraz trudniejsze życie jej poszczególnych obywateli,
jest faktycznie niezbitym dowodem na fiasko i błędność zarówno całej dotychczasowej nauki
ludzkiej, jak i wszelkich podstaw funkcjonowania naszego społeczeństwa. To zaŚ oznacza, że
nie tylko przemądrzalscy naukowcy są w błędzie, kiedy bez przerwy nam obiecują, że życie
się nam poprawi, jeśli tylko zdołają sklonować jeszcze jednego człowieka, wymyślić jeszcze
lepszą formę paliwa nuklearnego, zbudować jeszcze potężniejsze pociski rakietowe, lub
wprowadzić szybszy system egzekwowania opłat za rachunki. Oznacza to bowiem także, że i
nasza religia już dawno zabłądziła, że nasza moralność ciągle tkwi w epoce jaskiniowej, że
nasze prawo promuje bezprawie, że nasza ekonomia jest pełna błędów i niedopracowań, że
nasza polityka socjalna psuje ludzi zamiast ich udoskonalać, itd., itp. Wszakże gdyby owa
nauka i podstawy funkcjonowania społeczeństwa były poprawne, zamiast żyć coraz gorzej,
żylibyśmy coraz lepiej. Czy dotarło już do ciebie czytelniku, że faktycznie to nie wolno już nam
postępować dalej drogą, jaka tak wyraźnie wszystkim udowodniła, że jest ona cakowicie
błędną, oraz że drogę jaką obecnie kroczymy musimy szybko zmienić na poprawną, zanim
będzie na to już zbyt późno. Czy zdajesz sobie sprawę, że zmiana drogi jaką kroczymy,
faktycznie oznacza porzucenie pasożytnictwa w jakie ludzkość się stacza, oraz przyjęcie
totalizmu.
Nic nie powstaje w próżni. Również totalizm i niniejsza monografia powstały w
określonych okolicznościach i są produktami określonej sytuacji na Ziemi. Są one wszakże jak
obrazy bezgłośnego krzyku naszej cywilizacji: ludzie źle się dzieje - najwyższy czas aby
zbudzić się z omamu! Niniejszy tom ma na celu opisanie historii rozwoju totalizmu,
wyjaśnienie jakie krzywdy, ból i sytuacje spowodowały, że totalizm zmuszony został aby się
narodzić, ukazanie kolejnych faz ewolucji totalizmu, oraz przytoczenie spekulacji o przyszłości
jaką ta pozytywna filozofia może przynieść ludzkoŚci.
Historia totalizmu oraz dotychczasowa jego ewolucja jest rodzajem drogi cierniowej. Ta
pozytywna filozofia zrodziła się z bólu, cierpienia i nieustannych prześladowań. Zapewne jest
to dla niej korzystne, bowiem im w większym bólu i trudzie coś się rodzi, tym wyrasta to na coś
lepszego i tym więcej dobra potem sobą przynosi. Wszakże przykrą i bolesną część swojego
istnienia całkowicie to coś już spłaciło zanim zdołało się narodzić.
Niniejszy tom szaczyna się od zaprezentowaniu historii totalizmu, trudnych okoliczności
w jakich owa pozytywna filozofia zmuszona była się rozwijać, oraz etapów w stopniowej
ewolucji totalizmu. Potem odwołuje się on do niektórych przepowiedni jakie odnoszą się do
totalizmu. Potem przytacza on generalny kierunek w jakim totalizm obecnie zmierza. W końcu
prezentuje on najważniejsze odkrycia i ustalania jakie złożyły się na totalizm i na dyscypliny
mu pokrewne.
Jeden z czytelników napisał do mnie wysoce zastanawiające słowa "
totalizm już
zwyciężył - tyle tylko, że na razie ludzie jeszcze o tym nie wiedzą
". Niniejszy zaś tom,
między innymi, dostarcza również danych na temat dotychczasowego postępu w
upowszechnianiu się totalizmu oraz starych przepowiedni dotyczących przyszłych losów tej
postępowej filozofii. Po przeczytaniu więc tego tomu, każda osoba powinna być w stanie
wypracować sobie własną opinię, czy ów czytelnik faktycznie ma rację.
3
SPIS TREŚCI tomu 8 monografii [8/2] "Totalizm", ISBN 978-1-877458-00-2.
Str: Rozdział:
──
───────
1 Strona tytułowa
2 Streszczenie niniejszego tomu 8 monografii [8/2p]
3 Spis treści niniejszego tomu 8 monografii [8/2p]
(odnotuj że spis treści całej monografii [8/2] zawarty jest w tomie 1)
Tom 8
: Historia totalizmu
L-1 L. POCHODZENIE I STOPNIOWA EWOLUCJA TOTALIZMU
L-1 L1. Dlaczego niniejsza monografia została napisana
L-2 L2. Historia totalizmu i historia tej monografii
L-5 L3. Wszystko co tutaj opisałem ja faktycznie doświadczyłem
L-6 L4. Najważniejsze kamienie milowe w moich poszukiwaniach prawdy
L-115 Rysunek L1: ”Płytki Jezusa” z rynku Christchurch w Nowej Zelandii.
M-116 M. SPEKULACJE O PRZYSZŁOŚCI
M-116 M1. Źródła naszej wiedzy o przyszłości
M-118 M2. Co przyszłość stwierdza na temat totalizmu
M-123 Załącznik M1: Strony z herbem Ratzingera (z głową murzyna).
N-124 N. UPOWSZECHNIENIE TOTALIZMU I TOTALIZTÓW
N-124 N1. Logo totalizmu
N-131 N2. Promowanie totalizmu
N-132 Rysunek N1: Logo totalizmu
O-133 O. WNIOSKI
P-137 P. WYKAZ PUBLIKACJI UZUPEŁNIAJĄCYCH
I POSZERZAJĄCYCH TREŚĆ TEJ MONOGRAFII
R-140 R. O AUTORZE
Uwagi:
(1) Zanim niniejsza monografia została opracowana, spora liczba omawianych w niej
tematów była dyskutowana już wcześniej w internecie na stronach totalizmu. Tamte strony
totalizmu ciągle powinny byc dostępne i do dzisiaj. Dlatego podczas omawiania tematów które
są również dyskutowane na stronach internetowych totalizmu, przy każdym z owych tematów
podane również zostały nazwy stron internetowych na jakich dany temat jest także omawiany.
Jeśli więc czytelnik zechce, może z owym tematem dodatkowo zapoznać się z internetu. Aby
znaleźć internetowe adresy danych stron, wystarczy w jakiejś wyszukiwarce, np. w
www.google.com , wpisać za słowo kluczowe nazwę strony której się szuka. Przykładowo,
aby znaleźć stronę o nazwie ”dipolar_gravity_pl.htm”, wystarczy w wyszukiwarce
www.google.com wpisać słowo kluczowe ”dipolar_gravity_pl.htm” (tyle że bez cudzysłowiów).
(2) Niniejsza publikacja jest kolejnym z ośmiu tomów monografii naukowej [8p/2].
Każdy rozdział i podrozdział z owej monografii oznaczany jest następną literą alfabetu.
Rozdziały oznaczane literami innymi niż te przytoczone w spisie tresci dla niniejszego tomu,
4
znajdują się w odrębnych tomach tej monografii. Pełny spis treści wszystkich 8 tomów tej
monografii przytoczony jest w jej pierwszym tome.
(3) Istnieje też angielskojęzyczna wersja niniejszej monografii. Oznaczona jest ona
[8e/2]. W przypadku więc trudności ze zdobyciem polskojęzycznej wersji, czytelnicy znający
dobrze język angielski mogą się z nią zapoznać w języku angielskim. Mogą też ją polecać do
poczytania swoim znajomym nie znającym języka polskiego.
(4) Obie wersje językowe tej monografii [8/2], tj. angielskojęzyczna i polskojęzyczna,
używają tych samych ilustracji. Jedynie podpisy pod ilustracjami wykonane są w odmiennym
języku. Dlatego w przypadku trudności z dostępem w internecie do polskojęzycznych ilustracji,
przeglądać sobie można jej angielskojęzyczne ilustracje. Warto również wiedzieć, że podatne
na powiększanie kopie wszystkich ilustracji monografii [8/2] też są dostępne w internecie.
Dlatego aby np. przeanalizować dokładniej powiększenia tych ilustracji, warto jest je
przeglądać bezpośrednio w internecie. Dla ich znalezienia czytelnik powinien odszukać
dowolną totaliztyczną stronę którą ja autoryzuję, np. poprzez wpisanie słowa kluczowego

totalizm
” do dowolnej wyszukiwarki (np. do www.google.com), potem zaś - kiedy już ukaże
się totaliztyczna strona upowszechniająca tą monografię, czytelnik powinien albo uruchomić
jeszcze jedną stronę nazywającą się “tekst_8_2.htm” (z egzemplarzami i ilustracjami
monografii [8p/2]) dostępną na tym samym serwerze, albo też wybrać opcję “tekst [8/2]” z
menu owej totaliztycznej strony. Proszę też odnotować że wszystkie totaliztyczne strony
pozwalają na załadowanie do swego komputera darmowych egzemplarzy całej niniejszej
monografii [8/2].
(5) Pisanie i redagowanie niniejszego drugiego wydania tej monografii [8p/2] będzie
postępowało stopniowo i będzie się rozciągało na kilka lat. Dlatego za jakiś czas, niniejsza
monografia będzie dostępna w jeszcze bardziej zaktualizowanym i udoskonalonym jej
sformułowaniu. Po tym zaś jak monografia ta będzie już dopracowana do poziomu który autor
uzna za aktualny i wystarczający, jej poszczególne tomy będą włączone do monografii [1/5].
Tomy 4 do 6 niniejszej monografii staną się też wówczas tomami 4 do 6 monografii [1/5], zaś
tomy 1 do 3 niniejszej monografii staną się wówczas tomami 7 do 10 monografii [1/5]. Części
tomu 8 niniejszej monografii będą powprowadzane do tomów 1 i 18 monografii [1/5].
(6) W celu udoskonalenia organizacji i ułatwienia czytania tej monografii [8/2],
kolejność jej rozdziałów w niektórych tomach została nieco zmieniona w stosunku do tej
kolejności występującej w pierwszym wydaniu tej samej monografii [8].
L-1
Rozdział L
:
POCHODZENIE I STOPNIOWA EWOLUCJA TOTALIZMU
Motto tego rozdziału
: "Jeśli nie jesteśmy w stanie uniknąć cierpienia, powinniśmy przemienić
je w poznanie, dar lub w przykład, a w ten sposób zmusić owo cierpienie, aby działało na
ludzką korzyść."
Ten rozdział dostarcza informacji o pochodzeniu, historii oraz stopniowej ewolucji
totalizmu. Każda historia dokonywana jest przez ludzi. Dlatego również historia totalizmu jest
historią licznych ludzi, ich filozofii osobistych oraz działań, jakie podejmowali i przeprowadzali
na podstawie swoich filozofii. Ponieważ wiele działań innych ludzi dotknęło mnie w sposób
bardzo bolesny, zmuszony zostałem do rozpoczęcia zwracania na nie uwagi oraz rozpoczęcia
analiz stojących za nimi powodów. Starałem się też wypracować efektywne metody obrony
przeciwko takim działaniom, jak również metody eliminowania ich z mojego własnego
zachowania. W ten sposób stopniowo odkryłem cały łańcuch regularności i praw, które kierują
zachowaniem się ludzi, a które bezpośrednio wynikają z działania praw moralnych. Jak przy
tym wykryłem, owe regularności i prawa działają w sposób całkowicie odmienny, niż dzisiejsza
oficjalna nauka ziemska to opisuje. Dlatego owe swoje odkrycia stopniowo wbudowywałem w
filozofię totalizmu. Niniejszy rozdział prezentuje krótkie opisy kolejnych odkryć oraz wyjaśnia -
kiedy, gdzie oraz jak miały one miejsce, a także w jaki sposób wpłynęły one na obecny kształt
totalizmu.
W Polsce istnieje popularne powiedzenie "życzę ci, abyś żył w interesujących czasach".
Twierdzi się tam, że pochodzi ono z Chin. Kiedy jednak sprawdzałem je wśród Chińczyków,
zawsze zaprzeczali oni, że jest to ich własne (podobno nawet wybiega ono przeciwko
bezpośredniej i dosadnej naturze chińskich powiedzeń). Stąd prawdopodobnie powstało ono
w Polsce, tyle że później nazwane ono zostało chińskim, aby wyjaśnić jego niebezpośrednią i
mylącą naturę. Powiedzenie to utrzymuje, że kiedy Chińczycy posiadają wroga, zamiast
życzyć mu coś okropnego, z uśmiechem życzą mu życia w interesujących czasach, jako że
interesujące czasy zawsze okazują się zmorą dla tych, którzy musieli w nich żyć. Po
przeczytaniu niniejszego rozdziału zapewne stanie się jasne, że totalizm został sformułowany
tylko dlatego, że w moim własnym przypadku, aż dwa takie życzenia się sprawdziły.
Mianowicie, ja sam "żyłem w interesujących czasach" oraz "wiodłem interesujące życie".
Oczywiście, żadne z owych dwóch życzeń nie wywodziło się ode mnie. Gdybym bowiem mógł
mieć jakieś życzenie, wówczas zażyczyłbym sobie jedynie moralnego życia, które - jeśli to
możliwe, byłoby także osiadłe, jednostajne, ciche, dostatnie, spełnione i szczęśliwe - znaczy,
które byłoby przeciwstawne do popularnego zrozumienia słowa "interesujące".
L1.
Dlaczego niniejsza monografia została napisana
Żaba w studni nie jest w stanie sama uświadomić sobie tragizmu własnej sytuacji,
dlatego uważa, że ściany więzienia, jakie ją otacza, stanowią faktycznie granice wszechświata.
Podobnie do owej żaby, ludzkość również jest uwięziona grubymi ścianami pasożytniczej
filozofii, nie będąc w stanie uświadomić sobie tragedii własnej sytuacji. Jedynie nowe okna na
wszechświat, takie jak Koncept Dipolarnej Grawitacji i totalizm, pozwalają nam na chwilowe
oddzielenie się od ograniczeń obecnej sytuacji oraz na dostrzeżenie ogromu, piękna oraz
sprawiedliwości wszechświata dookoła nas. Nawet zaś przez takie chwilowe spojrzenie, nagle
uświadamiamy sobie, że powinniśmy zacząć coś czynić aby poprawić naszą sytuację.
Wszakże nasze dusze są chętne aby wyczyścić tą planetę i przywrócić człowieczeństwo rasie
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jajeczko.pev.pl