[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Proof Copy
([8/2p] w trakcie opracowywania)
Dr Jan Pająk
Totalizm
czyli filozofia moralności, pokoju, postępu i nadziei
Tom 2:
Rozumienie totalizmu
Drugie Wydanie, Monografia, Wellington, Nowa Zelandia, 2009 rok,
ISBN 978-1-877458-00-2
Copyright © 2009 by Dr Jan Pająk.
Wszystkie prawa zastrzeżone. Całość ani też żadna z części niniejszej monografii nie
może zostać kopiowana, reprodukowana, przesyłana, lub upowszechniana w jakikolwiek
sposób (np. komputerowy, elektroniczny, mechaniczny, fotograficzny, nagrania telewizyjnego,
itp.) bez uprzedniego otrzymania wyrażonej na piśmie zgody autora lub zgody osoby legalnie
upoważnionej do działania w imieniu autora. Od uzyskiwania takiej pisemnej zgody na
kopiowanie tej monografii zwolnieni są tylko ci, którzy zechcą wykonać jedną jej kopię
wyłącznie dla użytku własnego nastawionego na podnoszenie wiedzy i dotrzymają warunków,
że wykonanej kopii nie użyją dla jakiejkolwiek działalności zarobkowej lub przynoszącej
dochód, a także że skopiowaniu poddadzą cały wybrany tom lub całą monografię - włącznie
ze stroną tytułową, streszczeniem, spisem treści i rysunków, wszystkimi rozdziałami, tablicami,
rysunkami i załącznikami.
Wydano prywatnym nakładem autora w dwóch językach: angielskim i polskim.
Niniejsza aktualizacja tej monografii [8/2p] została wystawiona do upowszechniania w
dniu 5 lutego 2009 roku. Jej upowszechnianie następuje nieodpłatnie poprzez internet w
fromacie PDF. (W przypadku dostępu do kilku aktualizacji-wersji tej monografii,
rekomendowane jest zapoznawanie się z wersją o najnowszej dacie aktualizacji!)
Niniejsza monografia stanowi raport naukowy z przebiegu badań autora. Stąd prezentacja jej
części posiadających wartość dowodową lub dokumentacyjną dokonana została według
standardów przyjętych dla publikacji (raportów) naukowych. Szczególna uwaga skupiona była
na wymogu odtwarzalności i możliwie najpełniejszego udokumentowania źródeł, tj. aby każdy
naukowiec czy hobbysta pragnący zweryfikować, powtórzyć, lub pogłębić badania autora był
w stanie dotrzeć do ich źródeł (jeśli nie noszą one poufnego charakteru), powtórzyć ich
przebieg oraz dojść do tych samych lub do podobnych wyników.
Treść tej monografii [8/2p] reprezentuje drugie, najnowsze, poszerzone i uaktualizowane
wydanie jej poprzedniego (pierwszego) wydania oznaczanego [8p] o następujących danych:
Dr inż. Jan Pająk, "Totalizm", Monografia, Wellington, Nowa Zelandia, 2003 rok, ISBN
0-9583727-3-X, wydano prywatnym nakładem autora, w 8 tomach.
Korespondencję adresowaną do autora można kierować na adres (ważny w 2009 roku):
Dr Jan Pająk
P.O. Box 33250
Petone 5046
NEW ZEALAND
Tel. dom: +64 (4) 56-94-820; E-maile: janpajak@gmail.com lub pajakjan@yahoo.co.nz
2
STRESZCZENIE tomu 2 monografii [8/2p] "Totalizm", ISBN 978-1-877458-00-2 .
Poprzedni tom tej monografii wyjaśnił jak stosować totalizm. Niniejszy tom wyjaśnia, jak należy
go rozumieć. Wprawdzie nie nawykliśmy do "rozumienia" filozofii, ponieważ ogromna większość
dotychczasowych systemów filozoficznych, a także niemal wszystkie religie jakie znamy, apelują do
naszej wiary, a nie do naszej wiedzy. Jednak totalizm jest odmienny. Właściwie to NIE jest on
sformułowany jak filozofia, a jak nauka ścisła, podobna do dzisiejszej fizyki czy mechaniki. Wszystko w
totaliźmie daje się ściśle definiować, mierzyć, obliczać, sprawdzać, a nawet formalnie udowadniać.
Stąd totalizm apeluje do wiedzy swoich wyznawców i do ich naukowego zrozumienia idei, jakie sobą
wprowadził. Jako taki, ma on ogromną przewagę nad innymi systemami filozoficznymi. Wszakże
zawsze można przestać wierzyć, jednak niemal nigdy nie przestaje się wiedzieć
.
Większość systemów filozoficznych i filozoficzno-religijnych istniejących dotychczas, ogranicza
się do odpowiedzenia na pytanie "co". Nie udzielają one jednak odpowiedzi: "dlaczego", "z czego to
wynika", "jak to działa", "jak to można mierzyć lub obliczać", "jakie fakty to potwierdzają", "jak to można
udowodnić", itp. Stąd, co do większości stwierdzeń składających się na inne filozofie, nie ma pewności,
czy są one prawdą. Wszakże nie można empirycznie zweryfikować ich poprawności. Natomiast
totalizm, w połączeniu z Konceptem Dipolarnej Grawitacji z jakiego on wynika, udzielają nie tylko
odpowiedzi "co", ale podobnie do nauk ścisłych także i dodatkowych odpowiedzi "dlaczego jest właśnie
tak, a nie inaczej", "jak to działa", "z czego to wynika", "jak to wydedukowano", "na czym się to opiera",
"jak to można zmierzyć", "jak to można obliczyć", "jakie fakty to potwierdzają", "jak to można
udowodnić", itp. (Nawet jeśli w obecnym sformułowaniu totalizmu, któreś z tych zapytań nie otrzymało
jeszcze odpowiedzi, ciągle stworzone już zostały wystarczające fundamenty pojęciowe, strukturalne,
narzędziowe, obliczeniowe, oraz pomiarowe, aby później odpowiedź ta mogła zostać udzielona.) Stąd
totalizm i Koncept Dipolarnej Grawitacji, są ścisłymi dyscyplinami zawierającymi wbudowane w siebie
narzędzia i mechanizmy umożliwiające naukowe zweryfikowanie ich własnej poprawności oraz
uzyskanie odpowiedzi praktycznie na każde pytanie. Warto przy tym pamiętać, że niemal żaden z
poprzednich systemów filozoficznych i filozoficzno-religijnych, takich mechanizmów ani narzędzi nie
posiadał. Także żadna poprzednia filozofia nie pozwalała na weryfikowanie swojej poprawności, czy na
otrzymanie odpowiedzi na pytania typu "dlaczego" czy "jak". Stąd inne filozofie zmuszały aby w całą ich
zawartość wierzyć na zasadzie anegdotycznego "argumentu despotycznej matki" (argument ten
zwykle brzmi: "bo ja tak powiedziałam!"). Niezależnie od powyższej różnicy definicyjnej pomiędzy
totalizmem i innymi dotychczasowymi systemami, istnieje pomiędzy nimi także wiele różnic w
zawartości. Przykładowo, totalizm nastawia się na dostarczenie obiecywanych przez siebie
wymiernych korzyści jeszcze w tym życiu fizycznym i to w relatywnie krótkim czasie. Natomiast inne
systemy unikają wskazywania korzyści, lub - jak to czynią religie, obiecują korzyści dopiero po śmierci.
Ponieważ totalizm jest nauką ścisłą, podobną do fizyki czy mechaniki, nie jest on filozofią w
czystym słowa tego znaczeniu. Przykładowo, typowa filozofia odpowiada jedynie na pytania "co" lub
"jak to wydedukowano", natomiast unika odpowiedzi na większość pytań powyżej, charakterystycznych
dla nauk ścisłych i dla totalizmu. Także uniemożliwia ona dowiedzenie swojej poprawności. Niestety,
obecnie nie znamy innego pojęcia niż "filozofia", jakie opisywałoby to, czym totalizm się zajmuje. Przy
braku więc odpowiedniejszego pojęcia, z konieczności musimy nazywać go z użyciem słowa "filozofia",
chyba że wprowadzimy specjalnie dla niego zupełnie nową nazwę, np. "pranauka".
Totalizm wyrósł z Konceptu Dipolarnej Grawitacji (opisanego w rozdziałach H i I). Jednak
istnieje istotna różnica pomiędzy nim, a owym Konceptem Dipolarnej Grawitacji. Polega ona na tym, że
Koncept Dipolarnej Grawitacji jest tzw. nauką czystą ("pure") wyjaśniającą budowę wszechświata,
mechanizmy jego działania, prawa w nim obowiązujące, itp. Natomiast totalizm jest nauką stosowaną
(tzw. "applied") wyjaśniającą, jak w działaniach ludzkich wykorzystywać ujawnione owym Konceptem
Dipolarnej Grawitacji: budowę wszechświata, mechanizmy jego działania, prawa nim rządzące, itp. Aby
wyjaśnić to na przykładzie; Koncept Dipolarnej Grawitacji jest mechanizmem czy wehikułem, podobnie
jak jest nim przykładowo samochód. Odzwierciedla i modeluje on sobą jak wszechświat jest
zbudowany i jak działa, jakie prawa w nim panują, jakie cechy wykazuje, itp. Natomiast totalizm jest
wiedzą stosowaną, wyjaśniającą, jak praktycznie wykorzystywać ten mechanizm czy wehikuł w
naszym życiu. Stąd totalizm jest podobny do kursu jazdy na samochodzie, podręcznika przepisów
ruchu drogowego, czy instruktażu jak doprowadzić samochód do celu do jakiego zdążamy, itp.
Niniejszy tom zamierzony jest jako przegląd najważniejszych informacji dotyczących totalizmu.
Ma on na celu umożliwienie dokładnego zrozumienia tej "filozofii" czy pranauki. Jeśli więc ktoś zechce
ją poznać i zrozumieć, tom ten jest dla niego podstawowym źródłem poznawczym.
3
SPIS TREŚCI tomu 2 monografii [8/2p] "Totalizm", ISBN 978-1-877458-00-2
Str: Rozdział:
──
───────
1 Strona tytułowa
2 Streszczenie niniejszego tomu 2 monografii [8/2p]
3 Spis treści niniejszego tomu 2 monografii [8/2p]
(odnotuj że spis treści całej monografii [8/2p] zawarty jest w tomie 1)
Tom 2
: Rozumienie totalizmu
B-1 B. ROZUMIENIE TOTALIZMU
B-1 B1. Wszystkim rządzą odpowiednie prawa, zaś biada tym którzy je łamią
B-2 B2. Totalizm to filozofia która uczy aby żyć bez łamania praw moralnych
B-6 B3. Fundamenty teoretyczne totalizmu
B-8 B3.1. Pole moralne
B-11 B3.2. Inteligentna energia moralna
B-21 B3.3. Prawa moralne
B-23 B4. Totalizm a ateizm
B-25 B5. Totalizm a pasożytnictwo
B-28 B6. Dlaczego każdy długotrwały "ruch wzdłuż linii najmniejszego oporu"
zawsze formuje "czarną dziurę", w której jakikolwiek ruch
staje się niemożliwy
B-37 B7. Podstawowe koncepty totalizmu
B-38 B7.1. Intelekt
B-39 B7.2. Trzy fasady typowej filozofii (codzienna, oficjalna, propagandowa)
B-42 B7.3. Każdy bezwarunkowy cel jest osiągalny:
musimy jedynie znaleźć sposób, jak go zrealizować
B-46 B7.4. Kanony działania wszechświata
B-51 B7.5. Teorem fundujący totalizmu
B-53 B8. Atrybuty totalizmu (otwarty i nieustannie udoskonalany, oddany prostocie,
walczący o prawdę, zorientowany na konkretne wyniki, świecki)
B-54 B9. Służba totalizmu dla przyszłości ludzkości
B-56 Rysunek B1 (Lokomotywa Blenkinsop'a)
C-57 C WIEDZA TO ODPOWIEDZIALNOŚĆ
C-60 C1. Czym jest totalizm
C-69 C1.1. Wersje totalizmu
C-69 C2. Jak nowy Koncept Dipolarnej Grawitacji
koryguje błędy starego konceptu monopolarnej grawitacji
D-78 D. POZYCJA TOTALIZMU W KONTROWERSYJNYCH
KWESTIACH MORALNYCH
D-79 D1. Regularnie uprawiaj posty i głodówki,
oraz ochoczo akceptuj ból, wysiłek i niewygody
D-82 D2. Pożałuj dyscypliny, a popsujesz dzieciaka
(dlaczego totalizm jest "za" karami cielesnymi)
D-85 D3. Jak niemoralni ludzie powinni być karani
D-88 D4. Promuj prawdę, nawet jeśli działa ona przeciwko twoim interesom
D-90 D5. Jeśli prawa moralne i prawa ludzkie kolidują, wówczas
wypełniaj prawa moralne
4
D-91 D6. Istnieją niemoralne zawody (np. nauczyciela, producenta tytoniu, czy kata),
jednak prostytucja wcale nie musi być jednym z nich
D-92 D7. Zgodnie z totalizmem tzw. przypadki i zbiegi okoliczności to czyjeś
jawne interwencje (np. organizowane przez wszechświatowy intelekt)
D-93 D8. Zabijanie w obronie własnej (np. sytuacje "ty lub ja")
D-96 D9. Karma zawodu rzeźnika - ci co chcą jeść ręcznie uśmiercone zwierzęta,
powinni sami zabijać, to co zjadają
D-97 D10. Zdolność totalizmu do uzdrowienia życia społecznego
D-98 D11. Pojęcia i zwroty potoczne, które w świetle totalizmu wymagają uściślenia
D-98 D11.1. Obowiązek obrony - najważnieszy z totaliztycznych
dobrych uczynków
D-107 D11.1.1. Grzechy agresji jako zaczątki lawin zła
D-108 D11.2. Unikaj działaniowego grzechu poświęcenia,
któremu nie towarzyszą silne "moralne" uczucia
D-110 D11.3. Totaliztyczna pomoc
D-112 D11.4. Istnieje totaliztyczny sposób na zmuszanie
D-113 D11.5. Totaliztyczne zrozumienie wybaczania
D-116 D11.6. Czym naprawdę jest sceptycyzm
D-117 D11.7. Niebezpieczeństwa medytacji (działaj zamiast medytować)
D-119 D11.8. Skutki uboczne czyli "cień z pola moralnego"
D-120 D12. Stanowisko totalizmu co do niektórych interpretacji religijnych
D-122 D12.1. Totalizm uznaje życie pozagrobowe oraz uznaje
osiąganie korzyści pozadoczesnych
D-123 D12.2. Różnice totaliztycznego oraz religijnego
pojmowania wszechświatowego intelektu (Boga)
D-126 D12.3. Strzeż się fanatyzmu religijnego
D-127 D12.4. Totalizm NIE jest filozofią zazdrosną,
stąd pozwala on, aby praktykować moralnie, co tylko ktoś zechce
D-128 D13. Tajemnice i paradoksy moralne
D-128 D13.1. Moralność drugiego w rodzinie
D-129 D13.2. Śmierć bliźniaków w kołysce
Uwagi:
(1) Zanim niniejsza monografia została opracowana, spora liczba omawianych w niej
tematów była dyskutowana już wcześniej w internecie na stronach totalizmu. Tamte strony
totalizmu ciągle powinny byc dostępne i do dzisiaj. Dlatego podczas omawiania tematów które
są również dyskutowane na stronach internetowych totalizmu, przy każdym z owych tematów
podane również zostały nazwy stron internetowych na jakich dany temat jest także omawiany.
Jeśli więc czytelnik zechce, może z owym tematem dodatkowo zapoznać się z internetu. Aby
znaleźć internetowe adresy danych stron, wystarczy w jakiejś wyszukiwarce, np. w
www.google.com , wpisać za słowo kluczowe nazwę strony której się szuka. Przykładowo,
aby znaleźć stronę o nazwie „dipolar_gravity_pl.htm”, wystarczy w wyszukiwarce
www.google.com wpisać słowo kluczowe „dipolar_gravity_pl.htm” (tyle że bez cudzysłowiów).
(2) Niniejsza publikacja jest kolejnym z ośmiu tomów monografii naukowej [8p/2].
Każdy rozdział i podrozdział z owej monografii oznaczany jest następną literą alfabetu.
Rozdziały oznaczane literami innymi niż te przytoczone w spisie tresci dla niniejszego tomu,
znajdują się w odrębnych tomach tej monografii. Pełny spis treści wszystkich 8 tomów tej
monografii przytoczony jest w jej pierwszym tome.
(3) Istnieje też angielskojęzyczna wersja niniejszej monografii. Oznaczona jest ona
[8e/2]. W przypadku więc trudności ze zdobyciem polskojęzycznej wersji, czytelnicy znający
dobrze język angielski mogą się z nią zapoznać w języku angielskim. Mogą też ją polecać do
poczytania swoim znajomym nie znającym języka polskiego.
5
(4) Obie wersje językowe tej monografii [8/2], tj. angielskojęzyczna i polskojęzyczna,
używają tych samych ilustracji. Jedynie podpisy pod ilustracjami wykonane są w odmiennym
języku. Dlatego w przypadku trudności z dostępem w internecie do polskojęzycznych ilustracji,
przeglądać sobie można jej angielskojęzyczne ilustracje. Warto również wiedzieć, że podatne
na powiększanie kopie wszystkich ilustracji monografii [8/2] też są dostępne w internecie.
Dlatego aby np. przeanalizować dokładniej powiększenia tych ilustracji, warto jest je
przeglądać bezpośrednio w internecie. Dla ich znalezienia czytelnik powinien odszukać
dowolną totaliztyczną stronę którą ja autoryzuję, np. poprzez wpisanie słowa kluczowego

totalizm
” do dowolnej wyszukiwarki (np. do www.google.com), potem zaś - kiedy już ukaże
się totaliztyczna strona upowszechniająca tą monografię, czytelnik powinien albo uruchomić
jeszcze jedną stronę nazywającą się “tekst_8_2.htm” (z egzemplarzami i ilustracjami
monografii [8p/2]) dostępną na tym samym serwerze, albo też wybrać opcję “tekst [8/2]” z
menu owej totaliztycznej strony. Proszę też odnotować że wszystkie totaliztyczne strony
pozwalają na załadowanie do swego komputera darmowych egzemplarzy całej niniejszej
monografii [8/2].
(5) Pisanie i redagowanie niniejszego drugiego wydania tej monografii [8p/2] będzie
postępowało stopniowo i będzie się rozciągało na kilka lat. Dlatego za jakiś czas, niniejsza
monografia będzie dostępna w jeszcze bardziej zaktualizowanym i udoskonalonym jej
sformułowaniu. Po tym zaś jak monografia ta będzie już dopracowana do poziomu który autor
uzna za aktualny i wystarczający, jej poszczególne tomy będą włączone do monografii [1/5].
Tomy 4 do 6 niniejszej monografii staną się też wówczas tomami 4 do 6 monografii [1/5], zaś
tomy 1 do 3 niniejszej monografii staną się wówczas tomami 7 do 10 monografii [1/5]. Części
tomu 8 niniejszej monografii będą powprowadzane do tomów 1 i 18 monografii [1/5].
(6) W celu udoskonalenia organizacji i ułatwienia czytania tej monografii [8/2],
kolejność jej rozdziałów w niektórych tomach została nieco zmieniona w stosunku do tej
kolejności występującej w pierwszym wydaniu tej samej monografii [8].
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jajeczko.pev.pl