[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Proof Copy
([8/2p] w trakcie opracowywania)
Dr Jan Pająk
Totalizm
czyli filozofia moralności, pokoju, postępu i nadziei
Tom 1:
Praktykowanie totalizmu
Drugie Wydanie, Monografia, Wellington, Nowa Zelandia, 2009 rok,
ISBN 978-1-877458-00-2
Copyright © 2009 by Dr Jan Pająk.
Wszystkie prawa zastrzeżone. Całość ani też żadna z części niniejszej monografii nie
może zostać kopiowana, reprodukowana, przesyłana, lub upowszechniana w jakikolwiek
sposób (np. komputerowy, elektroniczny, mechaniczny, fotograficzny, nagrania telewizyjnego,
itp.) bez uprzedniego otrzymania wyrażonej na piśmie zgody autora lub zgody osoby legalnie
upoważnionej do działania w imieniu autora. Od uzyskiwania takiej pisemnej zgody na
kopiowanie tej monografii zwolnieni są tylko ci, którzy zechcą wykonać jedną jej kopię
wyłącznie dla użytku własnego nastawionego na podnoszenie wiedzy i dotrzymają warunków,
że wykonanej kopii nie użyją dla jakiejkolwiek działalności zarobkowej lub przynoszącej
dochód, a także że skopiowaniu poddadzą cały wybrany tom lub całą monografię - włącznie
ze stroną tytułową, streszczeniem, spisem treści i rysunków, wszystkimi rozdziałami, tablicami,
rysunkami i załącznikami.
Wydano prywatnym nakładem autora w dwóch językach: angielskim i polskim.
Niniejsza aktualizacja tej monografii [8/2p] została wystawiona do upowszechniania w
dniu 8 marca 2009 roku. Jej upowszechnianie następuje nieodpłatnie poprzez internet w
fromacie PDF. (W przypadku dostępu do kilku aktualizacji-wersji tej monografii,
rekomendowane jest zapoznawanie się z wersją o najnowszej dacie aktualizacji!)
Niniejsza monografia stanowi raport naukowy z przebiegu badań autora. Stąd prezentacja jej
części posiadających wartość dowodową lub dokumentacyjną dokonana została według
standardów przyjętych dla publikacji (raportów) naukowych. Szczególna uwaga skupiona była
na wymogu odtwarzalności i możliwie najpełniejszego udokumentowania źródeł, tj. aby każdy
naukowiec czy hobbysta pragnący zweryfikować, powtórzyć, lub pogłębić badania autora był
w stanie dotrzeć do ich źródeł (jeśli nie noszą one poufnego charakteru), powtórzyć ich
przebieg oraz dojść do tych samych lub do podobnych wyników.
Treść tej monografii [8/2p] reprezentuje drugie, najnowsze, poszerzone i uaktualizowane
wydanie z jej poprzedniego (pierwszego) wydania oznaczanego [8p], o następujących danych:
Dr inż. Jan Pająk, "Totalizm", Monografia, Wellington, Nowa Zelandia, 2003 rok, ISBN
0-9583727-3-X, wydano prywatnym nakładem autora, w 8 tomach.
Korespondencję adresowaną do autora można kierować na adres (ważny w 2009 roku):
Dr Jan Pająk
P.O. Box 33250
Petone 5046
NEW ZEALAND
Tel. dom: +64 (4) 56-94-820; E-maile: janpajak@gmail.com lub pajakjan@yahoo.co.nz
2
STRESZCZENIE tomu 1 monografii [8/2p] "Totalizm", ISBN 978-1-877458-00-2
Jeśli jest to pierwsza rozprawa o filozofii jaką wziąłeś do ręki, dokonałeś doskonałego wyboru.
Niektórzy ludzie wierzą, że powinniśmy spróbować wszystkiego w naszym życiu (przynajmniej jeden
raz - tak abyśmy wiedzieli jak to smakuje). Ty zaś zacząłeś od totalizmu, który jest najbardziej moralną,
wynagradzającą, postępową, nowoczesną, pozytywną, konstruktywną, otwartą, przeźroczystą oraz
promującą prawdę, filozofią na Ziemi. Z kolei niniejsza monografia jest najlepszym opisem totalizmu
sporządzonym dotychczas. Tak więc zacząłeś od tego, co najlepsze!
Będę tutaj szczery: jestem lepszy w dokonywaniu niż w filozofowaniu. Kiedy doczytasz się do
tekstu z podrozdziału L4, jaki opisuje moje najważniejsze osiągnięcia życiowe, odnotujesz, że
nawykłem do działania - i to setek różnych rzeczy! Bardziej więc wiem jak coś uczynić, niż jak to opisać.
Aby wszystko było nawet bardziej niezwykłe, posiadam umysł techniczny, stąd stworzenie nowej
filozofii jest ostatnią rzeczą na Ziemi jaką spodziewałbym się dokonać - gdyby wybór tego, co czynić,
należał wyłącznie do mnie. Byłem kiedyś profesorem nauk komputerowych, a także byłem profesorem
inżynierii mechanicznej, plus podporucznikiem w saperach - którzy rozbrajają miny oraz budują mosty
(a stąd podobno mylą się tylko jeden raz w życiu). Mój sposób myślenia jest więc bardzo ścisły. Taka
też jest i moja filozofia czyli "totalizm". Cokolwiek dokonuję nie jest zamierzone dla wytworzenia gór
pustych słów, a dla wydania jednoznacznych, jasnych, dobrze zdefiniowanych, mierzalnych i szybkich
rezultatów. Totalizm jest dokładnie taki: daje on ścisłe instrukcje, jak ktoś powinien prowadzić swoje
życie oraz wyjaśnia wszystkie zasady, tak że każdy dokładnie wie co i dlaczego czyni. Jeśli zaś ktoś
wykonuje te instrukcje i rozumie te zasady, wówczas będzie osiągał dokładnie zdefiniowane korzyści.
Tak na marginesie, to totalizm jest jedyną filozofią na Ziemi, jaka nie została "wymyślona", a stanowi
wynik nowej teorii naukowej nazywanej Konceptem Dipolarnej Grawitacji (opisanej w tomach 4 i 5 tej
monografii).
Czy istnieją więc jakieś wyniki i nagrody, których zbierania należy się spodziewać, jeśli żyje się
zgodnie z totalizmem?
Tak
! Jest ich nawet wiele. Wszystkie dobrze zdefiniowane i wszystkie do
zbierania jeszcze w obecnym życiu - niektóre niemal natychmiastowo. To może zaszokować, jako że
wiele filozofii nie definiuje swoich nagród, podczas gdy filozofie niektórych religii obiecują nagrody
dopiero po śmierci. Totalizm jest inny. Definiuje on nagrody jakie są osiągalne - jeśli się praktykuje tę
filozofię. Dla przykładu, rozważ szczęście. Wcale nie wiedząc zapewne praktykujesz niszczycielską
filozofię naszej cywilizacji (tj. pasożytnictwo - patrz jej opisy w tomie 7). Jak często uczyniła cię ona
szczęśliwym? Czy mógłbyś wskazać, bez długiego zwlekania, przypadek w swoim życiu, kiedy byłeś
szczęśliwym przez dłużej niż kilka godzin? Dla porównania, ponieważ ja praktykuję totalizm, w
rozdziale E z tomu 3 tej monografii opisuję dokładnie przypadek, kiedy doświadczyłem "nirwany" i
byłem szczęśliwy bez ustanku przez około 9 miesięcy! A być może potrafisz szybko nazwać coś, co
dała ci dzisiejsza cywilizacja, a co drastycznie poprawiło jakość twojego życia? Ponownie ja mogę to
wskazać: dla mnie tym czymś była filozofia totalizmu!
Z filozofiami jest trochę jak z naszymi płucami: każdy je ma i bez przerwy je używa aby żyć,
jednak nie każdy i, nie przez cały czas, jest świadomy, że one istnieją i że ich używa. Wszakże, bez
względu jak słowo "filozofia" jest definiowane w kosztownych podręcznikach, w codziennym
zastosowaniu praktycznym oznacza ono "zbiór zasad zgodnie z jakimi ktoś prowadzi swoje życie"
(odnotuj paradoks z życiem: nawet jeśli ktoś nie stosuje w życiu żadnych zasad, ciągle żyje on zgodnie
z zasadą "nie wypełniania żadnych zasad" - czyli wyznaje "prymitywne pasożytnictwo"). Stąd, nawet
jeśli ktoś wcale nie jest tego świadomym, ciągle żyje zgodnie z jakimś tam rodzajem filozofii i realizuje
tą filozofię we wszystkim, co czyni. Tyle tylko, że zwykle filozofia jaką ktoś posiada jest
nieusystematyzowana i nieformalna. Czyli jest ona mieszaniną zasad wynikających albo z reakcji
emocjonalnych danej osoby, albo też przechwyconych ze społeczności w której ktoś zyje. Znaczy
typowo ludzie praktykują chaotyczną filozofię impulsów. Dokąd zaś taka chaotyczna filozofia prowadzi?
Ano, albo prowadzi nas do nikąd, albo też w dół pola moralnego. Chcę więc tutaj podkreślić, że skoro i
tak praktykuje się jakąs chaotyczną filozofię, jaka prowadzi do nikąd lub w dół, dlaczegoż nie
spróbować totalizmu, jaki dostarcza dobrze zdefiniowanych korzyści i nagród.
Totalizm jest filozofią zorientowaną na wyniki. Stąd także i niniejsza monografia nastawiona jest
na wyniki. Została ona napisana na "poznaj wszystko" sposób. To oznacza, że dostarcza ona
wszelkich informacji o totaliźmie, lub związanych z totalizmem, jakie ktoś tylko zechciałby poznać.
Podzielona jest ona na 8 tomów. Pierwszy i najważniejszy (ten) tom owej monografii, wyjaśnia
wszystko co należy wiedzieć, aby efektywnie stosować totalizm w swoim życiu.
3
SPIS TREŚCI całej monografii [8/2p] "Totalizm", ISBN 978-1-877458-00-2 .
Str: Rozdział:
──
───────
1 Strona tytułowa
2 Streszczenie tomu 1 monografii [8/2p]
3 Spis treści całej monografii [8/2p]
Oznaczenia:
Tom 1
: Praktykowanie totalizmu
A-1 A. FILOZOFIA TOTALIZMU I JEJ PRAKTYKOWANIE
W NASZYM ŻYCIU CODZIENNYM
A-3 A1. Oto kilka wstępnych informacji do niniejszego tomu
A-7 A2. Jedyna zasada totalizmu ("cokolwiek czynisz czyń to pedantycznie
moralne") oraz jak ją stosować w życiu codziennym
A-10 A2.1. Prawa moralne i jak je wypełniać aby wszystko
czynić w sposób moralny
A-14 A2.2. Inspiracyjne następstwa wypełniania praw moralnych
A-15 A2.3. Jak sprawdzić czy danym działaniem faktycznie wypełniamy
prawa moralne - czyli tzw. "wskaźniki moralnej poprawności"
A-21 A2.4. Nagrody i kary moralne
A-26 A2.5. Podział praw moralnych
A-27 A2.6. Bez przerwy powiększaj swoją wiedzę
A-28 A3. Kontroluj swoją karmę
A-30 A3.1. Totaliztyczna, kontra hinduistyczna, interpretacja karmy
A-33 A3.2. Jak zarządzać i transformować karmę (z "niemoralnej" na "moralną")
A-37 A4. Bez przerwy wspinaj się pod górę pola moralnego
A-38 A4.1. W działaniach zawsze wybieraj postępowanie
przeciwstawne do linii najmniejszego oporu intelektualnego
A-44 A4.2. Atrybuty pola moralnego
A-45 A4.3. Kwalifikowanie działań do kategorii "moralne" lub "niemoralne"
A-48 A4.4. Jak z użyciem pola moralnego transformować
"niemoralne" w "moralne"
A-49 A4.5. Stojąc przed dylematem moralnym zastosuj superpozycję,
czyli albo rozłóż go na mniejsze problemy, albo połącz go z innymi
A-52 A4.6. Stosuj metodę "od zasady do wdrożenia"
A-55 A5. Działaniowe totaliztyczne dobre uczynki i totaliztyczne grzechy
A-58 A5.1. Działaniowe dobre uczynki
A-65 A5.2. Totaliztyczne grzechy działaniowe
A-73 A5.3. Podstawowe atrybuty totaliztycznych dobrych uczynków
i totaliztycznych grzechów
A-76 A5.4. Kategoryzuj lub kwalifikuj każdą codzienną czynność
A-79 A5.5. Metoda transformacji działaniowych totaliztycznych grzechów
na totaliztyczne dobre uczynki
A-82 A5.6. Czynniki wypaczające pojęcia totaliztycznego
grzechu i dobrego uczynku
A-84 A6. Praca moralna, praca niemoralna oraz totaliztyczna nirwana
A-86 A7. Zarządzanie naszymi uczuciami i motywacjami
A-87 A7.1. Jak działają nasze uczucia i motywacje
4
A-90 A7.2. Uczuciowe dobre uczynki i grzechy
A-93 A7.3. Transformacja niemoralnych uczuć w moralne działania
A-96 A7.4. Jak kategoryzować nasze motywacje
i transformować je na kinetyczną energię moralną
A-97 A8. Przyjmujmy na siebie odpowiedzialność
A-99 A9. Totaliztyczne prowadzenie spraw duchowych
A-107 A10. Nauczmy się słuchać i wypełniać nasz przeciw-organ sumienia
A-109 A11. Rozwijanie pożądanych wielkości moralnych:
inteligencji, mocy moralnej, itp.
A-109 A12. Nikt nie jest doskonały, jednak zawsze warto się starać
A-112 A13. Podsumujmy więc czego się dowiedzieliśmy z treści niniejszego tomu
A-124 Rysunek A1 (Logo totalizmu)
Tom 2
: Rozumienie totalizmu
B-1 B. ROZUMIENIE TOTALIZMU
B-1 B1. Wszystkim rządzą odpowiednie prawa, zaś biada tym którzy je łamią
B-2 B2. Totalizm to filozofia która uczy aby żyć bez łamania praw moralnych
B-6 B3. Fundamenty teoretyczne totalizmu
B-8 B3.1. Pole moralne
B-11 B3.2. Inteligentna energia moralna
B-21 B3.3. Prawa moralne
B-23 B4. Totalizm a ateizm
B-25 B5. Totalizm a pasożytnictwo
B-28 B6. Dlaczego każdy długotrwały "ruch wzdłuż linii najmniejszego oporu"
zawsze formuje "czarną dziurę", w której jakikolwiek ruch
staje się niemożliwy
B-37 B7. Podstawowe koncepty totalizmu
B-38 B7.1. Intelekt
B-39 B7.2. Trzy fasady typowej filozofii (codzienna, oficjalna, propagandowa)
B-42 B7.3. Każdy bezwarunkowy cel jest osiągalny:
musimy jedynie znaleźć sposób, jak go zrealizować
B-46 B7.4. Kanony działania wszechświata
B-51 B7.5. Teorem fundujący totalizmu
B-53 B8. Atrybuty totalizmu (otwarty i nieustannie udoskonalany, oddany prostocie,
walczący o prawdę, zorientowany na konkretne wyniki, świecki)
B-54 B9. Służba totalizmu dla przyszłości ludzkości
B-56 Rysunek B1 (Lokomotywa Blenkinsop'a)
C-57 C WIEDZA TO ODPOWIEDZIALNOŚĆ
C-60 C1. Czym jest totalizm
C-69 C1.1. Wersje totalizmu
C-69 C2. Jak nowy Koncept Dipolarnej Grawitacji
koryguje błędy starego konceptu monopolarnej grawitacji
D-78 D. POZYCJA TOTALIZMU W KONTROWERSYJNYCH
KWESTIACH MORALNYCH
D-79 D1. Regularnie uprawiaj posty i głodówki,
oraz ochoczo akceptuj ból, wysiłek i niewygody
D-82 D2. Pożałuj dyscypliny, a popsujesz dzieciaka
(dlaczego totalizm jest "za" karami cielesnymi)
D-85 D3. Jak niemoralni ludzie powinni być karani
5
D-88 D4. Promuj prawdę, nawet jeśli działa ona przeciwko twoim interesom
D-90 D5. Jeśli prawa moralne i prawa ludzkie kolidują, wówczas
wypełniaj prawa moralne
D-91 D6. Istnieją niemoralne zawody (np. nauczyciela, producenta tytoniu, czy kata),
jednak prostytucja wcale nie musi być jednym z nich
D-92 D7. Zgodnie z totalizmem tzw. przypadki i zbiegi okoliczności to czyjeś
jawne interwencje (np. organizowane przez wszechświatowy intelekt)
D-93 D8. Zabijanie w obronie własnej (np. sytuacje "ty lub ja")
D-96 D9. Karma zawodu rzeźnika - ci co chcą jeść ręcznie uśmiercone zwierzęta,
powinni sami zabijać, to co zjadają
D-97 D10. Zdolność totalizmu do uzdrowienia życia społecznego
D-98 D11. Pojęcia i zwroty potoczne, które w świetle totalizmu wymagają uściślenia
D-98 D11.1. Obowiązek obrony - najważnieszy z totaliztycznych
dobrych uczynków
D-107 D11.1.1. Grzechy agresji jako zaczątki lawin zła
D-108 D11.2. Unikaj działaniowego grzechu poświęcenia,
któremu nie towarzyszą silne "moralne" uczucia
D-110 D11.3. Totaliztyczna pomoc
D-112 D11.4. Istnieje totaliztyczny sposób na zmuszanie
D-113 D11.5. Totaliztyczne zrozumienie wybaczania
D-116 D11.6. Czym naprawdę jest sceptycyzm
D-117 D11.7. Niebezpieczeństwa medytacji (działaj zamiast medytować)
D-119 D11.8. Skutki uboczne czyli "cień z pola moralnego"
D-120 D12. Stanowisko totalizmu co do niektórych interpretacji religijnych
D-122 D12.1. Totalizm uznaje życie pozagrobowe oraz uznaje
osiąganie korzyści pozadoczesnych
D-123 D12.2. Różnice totaliztycznego oraz religijnego
pojmowania wszechświatowego intelektu (Boga)
D-126 D12.3. Strzeż się fanatyzmu religijnego
D-127 D12.4. Totalizm NIE jest filozofią zazdrosną,
stąd pozwala on, aby praktykować moralnie, co tylko ktoś zechce
D-128 D13. Tajemnice i paradoksy moralne
D-128 D13.1. Moralność drugiego w rodzinie
D-129 D13.2. Śmierć bliźniaków w kołysce
Tom 3
: Nirwana i inne korzyści z totalizmu
E-1 E. TOTALIZTYCZNA NIRWANA
E-2 E1. Jak można opisać totaliztyczną nirwanę
E-4 E2. Opisy sensacji doznawanych podczas totaliztycznej nirwany
E-7 E3. Mechanizm, jaki powoduje pojawienie się totaliztycznej nirwany
E-8 E4. Trzy odmienne mechanizmy nirwany
E-14 E4.1. Histeria tłumu - jako odwrotność nirwany rezonansowej
E-15 E5. Atrybuty totaliztycznej nirwany
E-17 E6. Manifestacje nirwany (np. przyciąganie przeciwstawnej płci)
E-21 E7. Nirwana a cele totalizmu
E-22 E8. Rozwój równań, jakie kwantyfikują nirwanę
E-36 E9. Jak zapracować sobie na totaliztyczną nirwanę
E-44 Rysunek E1 (Istotka z wyrazem twarzy wskazującym na stan nirwany)
F-45 F. PRZEGLĄD DALSZYCH KORZYŚCI Z PRAKTYKOWANIA TOTALIZMU
F-45 F1. Uzdrawiające zdolności totalizmu - czyli totalizm jako "medycyna moralna"
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl jajeczko.pev.pl
Proof Copy
([8/2p] w trakcie opracowywania)
Dr Jan Pająk
Totalizm
czyli filozofia moralności, pokoju, postępu i nadziei
Tom 1:
Praktykowanie totalizmu
Drugie Wydanie, Monografia, Wellington, Nowa Zelandia, 2009 rok,
ISBN 978-1-877458-00-2
Copyright © 2009 by Dr Jan Pająk.
Wszystkie prawa zastrzeżone. Całość ani też żadna z części niniejszej monografii nie
może zostać kopiowana, reprodukowana, przesyłana, lub upowszechniana w jakikolwiek
sposób (np. komputerowy, elektroniczny, mechaniczny, fotograficzny, nagrania telewizyjnego,
itp.) bez uprzedniego otrzymania wyrażonej na piśmie zgody autora lub zgody osoby legalnie
upoważnionej do działania w imieniu autora. Od uzyskiwania takiej pisemnej zgody na
kopiowanie tej monografii zwolnieni są tylko ci, którzy zechcą wykonać jedną jej kopię
wyłącznie dla użytku własnego nastawionego na podnoszenie wiedzy i dotrzymają warunków,
że wykonanej kopii nie użyją dla jakiejkolwiek działalności zarobkowej lub przynoszącej
dochód, a także że skopiowaniu poddadzą cały wybrany tom lub całą monografię - włącznie
ze stroną tytułową, streszczeniem, spisem treści i rysunków, wszystkimi rozdziałami, tablicami,
rysunkami i załącznikami.
Wydano prywatnym nakładem autora w dwóch językach: angielskim i polskim.
Niniejsza aktualizacja tej monografii [8/2p] została wystawiona do upowszechniania w
dniu 8 marca 2009 roku. Jej upowszechnianie następuje nieodpłatnie poprzez internet w
fromacie PDF. (W przypadku dostępu do kilku aktualizacji-wersji tej monografii,
rekomendowane jest zapoznawanie się z wersją o najnowszej dacie aktualizacji!)
Niniejsza monografia stanowi raport naukowy z przebiegu badań autora. Stąd prezentacja jej
części posiadających wartość dowodową lub dokumentacyjną dokonana została według
standardów przyjętych dla publikacji (raportów) naukowych. Szczególna uwaga skupiona była
na wymogu odtwarzalności i możliwie najpełniejszego udokumentowania źródeł, tj. aby każdy
naukowiec czy hobbysta pragnący zweryfikować, powtórzyć, lub pogłębić badania autora był
w stanie dotrzeć do ich źródeł (jeśli nie noszą one poufnego charakteru), powtórzyć ich
przebieg oraz dojść do tych samych lub do podobnych wyników.
Treść tej monografii [8/2p] reprezentuje drugie, najnowsze, poszerzone i uaktualizowane
wydanie z jej poprzedniego (pierwszego) wydania oznaczanego [8p], o następujących danych:
Dr inż. Jan Pająk, "Totalizm", Monografia, Wellington, Nowa Zelandia, 2003 rok, ISBN
0-9583727-3-X, wydano prywatnym nakładem autora, w 8 tomach.
Korespondencję adresowaną do autora można kierować na adres (ważny w 2009 roku):
Dr Jan Pająk
P.O. Box 33250
Petone 5046
NEW ZEALAND
Tel. dom: +64 (4) 56-94-820; E-maile: janpajak@gmail.com lub pajakjan@yahoo.co.nz
2
STRESZCZENIE tomu 1 monografii [8/2p] "Totalizm", ISBN 978-1-877458-00-2
Jeśli jest to pierwsza rozprawa o filozofii jaką wziąłeś do ręki, dokonałeś doskonałego wyboru.
Niektórzy ludzie wierzą, że powinniśmy spróbować wszystkiego w naszym życiu (przynajmniej jeden
raz - tak abyśmy wiedzieli jak to smakuje). Ty zaś zacząłeś od totalizmu, który jest najbardziej moralną,
wynagradzającą, postępową, nowoczesną, pozytywną, konstruktywną, otwartą, przeźroczystą oraz
promującą prawdę, filozofią na Ziemi. Z kolei niniejsza monografia jest najlepszym opisem totalizmu
sporządzonym dotychczas. Tak więc zacząłeś od tego, co najlepsze!
Będę tutaj szczery: jestem lepszy w dokonywaniu niż w filozofowaniu. Kiedy doczytasz się do
tekstu z podrozdziału L4, jaki opisuje moje najważniejsze osiągnięcia życiowe, odnotujesz, że
nawykłem do działania - i to setek różnych rzeczy! Bardziej więc wiem jak coś uczynić, niż jak to opisać.
Aby wszystko było nawet bardziej niezwykłe, posiadam umysł techniczny, stąd stworzenie nowej
filozofii jest ostatnią rzeczą na Ziemi jaką spodziewałbym się dokonać - gdyby wybór tego, co czynić,
należał wyłącznie do mnie. Byłem kiedyś profesorem nauk komputerowych, a także byłem profesorem
inżynierii mechanicznej, plus podporucznikiem w saperach - którzy rozbrajają miny oraz budują mosty
(a stąd podobno mylą się tylko jeden raz w życiu). Mój sposób myślenia jest więc bardzo ścisły. Taka
też jest i moja filozofia czyli "totalizm". Cokolwiek dokonuję nie jest zamierzone dla wytworzenia gór
pustych słów, a dla wydania jednoznacznych, jasnych, dobrze zdefiniowanych, mierzalnych i szybkich
rezultatów. Totalizm jest dokładnie taki: daje on ścisłe instrukcje, jak ktoś powinien prowadzić swoje
życie oraz wyjaśnia wszystkie zasady, tak że każdy dokładnie wie co i dlaczego czyni. Jeśli zaś ktoś
wykonuje te instrukcje i rozumie te zasady, wówczas będzie osiągał dokładnie zdefiniowane korzyści.
Tak na marginesie, to totalizm jest jedyną filozofią na Ziemi, jaka nie została "wymyślona", a stanowi
wynik nowej teorii naukowej nazywanej Konceptem Dipolarnej Grawitacji (opisanej w tomach 4 i 5 tej
monografii).
Czy istnieją więc jakieś wyniki i nagrody, których zbierania należy się spodziewać, jeśli żyje się
zgodnie z totalizmem?
Tak
! Jest ich nawet wiele. Wszystkie dobrze zdefiniowane i wszystkie do
zbierania jeszcze w obecnym życiu - niektóre niemal natychmiastowo. To może zaszokować, jako że
wiele filozofii nie definiuje swoich nagród, podczas gdy filozofie niektórych religii obiecują nagrody
dopiero po śmierci. Totalizm jest inny. Definiuje on nagrody jakie są osiągalne - jeśli się praktykuje tę
filozofię. Dla przykładu, rozważ szczęście. Wcale nie wiedząc zapewne praktykujesz niszczycielską
filozofię naszej cywilizacji (tj. pasożytnictwo - patrz jej opisy w tomie 7). Jak często uczyniła cię ona
szczęśliwym? Czy mógłbyś wskazać, bez długiego zwlekania, przypadek w swoim życiu, kiedy byłeś
szczęśliwym przez dłużej niż kilka godzin? Dla porównania, ponieważ ja praktykuję totalizm, w
rozdziale E z tomu 3 tej monografii opisuję dokładnie przypadek, kiedy doświadczyłem "nirwany" i
byłem szczęśliwy bez ustanku przez około 9 miesięcy! A być może potrafisz szybko nazwać coś, co
dała ci dzisiejsza cywilizacja, a co drastycznie poprawiło jakość twojego życia? Ponownie ja mogę to
wskazać: dla mnie tym czymś była filozofia totalizmu!
Z filozofiami jest trochę jak z naszymi płucami: każdy je ma i bez przerwy je używa aby żyć,
jednak nie każdy i, nie przez cały czas, jest świadomy, że one istnieją i że ich używa. Wszakże, bez
względu jak słowo "filozofia" jest definiowane w kosztownych podręcznikach, w codziennym
zastosowaniu praktycznym oznacza ono "zbiór zasad zgodnie z jakimi ktoś prowadzi swoje życie"
(odnotuj paradoks z życiem: nawet jeśli ktoś nie stosuje w życiu żadnych zasad, ciągle żyje on zgodnie
z zasadą "nie wypełniania żadnych zasad" - czyli wyznaje "prymitywne pasożytnictwo"). Stąd, nawet
jeśli ktoś wcale nie jest tego świadomym, ciągle żyje zgodnie z jakimś tam rodzajem filozofii i realizuje
tą filozofię we wszystkim, co czyni. Tyle tylko, że zwykle filozofia jaką ktoś posiada jest
nieusystematyzowana i nieformalna. Czyli jest ona mieszaniną zasad wynikających albo z reakcji
emocjonalnych danej osoby, albo też przechwyconych ze społeczności w której ktoś zyje. Znaczy
typowo ludzie praktykują chaotyczną filozofię impulsów. Dokąd zaś taka chaotyczna filozofia prowadzi?
Ano, albo prowadzi nas do nikąd, albo też w dół pola moralnego. Chcę więc tutaj podkreślić, że skoro i
tak praktykuje się jakąs chaotyczną filozofię, jaka prowadzi do nikąd lub w dół, dlaczegoż nie
spróbować totalizmu, jaki dostarcza dobrze zdefiniowanych korzyści i nagród.
Totalizm jest filozofią zorientowaną na wyniki. Stąd także i niniejsza monografia nastawiona jest
na wyniki. Została ona napisana na "poznaj wszystko" sposób. To oznacza, że dostarcza ona
wszelkich informacji o totaliźmie, lub związanych z totalizmem, jakie ktoś tylko zechciałby poznać.
Podzielona jest ona na 8 tomów. Pierwszy i najważniejszy (ten) tom owej monografii, wyjaśnia
wszystko co należy wiedzieć, aby efektywnie stosować totalizm w swoim życiu.
3
SPIS TREŚCI całej monografii [8/2p] "Totalizm", ISBN 978-1-877458-00-2 .
Str: Rozdział:
──
───────
1 Strona tytułowa
2 Streszczenie tomu 1 monografii [8/2p]
3 Spis treści całej monografii [8/2p]
Oznaczenia:
Tom 1
: Praktykowanie totalizmu
A-1 A. FILOZOFIA TOTALIZMU I JEJ PRAKTYKOWANIE
W NASZYM ŻYCIU CODZIENNYM
A-3 A1. Oto kilka wstępnych informacji do niniejszego tomu
A-7 A2. Jedyna zasada totalizmu ("cokolwiek czynisz czyń to pedantycznie
moralne") oraz jak ją stosować w życiu codziennym
A-10 A2.1. Prawa moralne i jak je wypełniać aby wszystko
czynić w sposób moralny
A-14 A2.2. Inspiracyjne następstwa wypełniania praw moralnych
A-15 A2.3. Jak sprawdzić czy danym działaniem faktycznie wypełniamy
prawa moralne - czyli tzw. "wskaźniki moralnej poprawności"
A-21 A2.4. Nagrody i kary moralne
A-26 A2.5. Podział praw moralnych
A-27 A2.6. Bez przerwy powiększaj swoją wiedzę
A-28 A3. Kontroluj swoją karmę
A-30 A3.1. Totaliztyczna, kontra hinduistyczna, interpretacja karmy
A-33 A3.2. Jak zarządzać i transformować karmę (z "niemoralnej" na "moralną")
A-37 A4. Bez przerwy wspinaj się pod górę pola moralnego
A-38 A4.1. W działaniach zawsze wybieraj postępowanie
przeciwstawne do linii najmniejszego oporu intelektualnego
A-44 A4.2. Atrybuty pola moralnego
A-45 A4.3. Kwalifikowanie działań do kategorii "moralne" lub "niemoralne"
A-48 A4.4. Jak z użyciem pola moralnego transformować
"niemoralne" w "moralne"
A-49 A4.5. Stojąc przed dylematem moralnym zastosuj superpozycję,
czyli albo rozłóż go na mniejsze problemy, albo połącz go z innymi
A-52 A4.6. Stosuj metodę "od zasady do wdrożenia"
A-55 A5. Działaniowe totaliztyczne dobre uczynki i totaliztyczne grzechy
A-58 A5.1. Działaniowe dobre uczynki
A-65 A5.2. Totaliztyczne grzechy działaniowe
A-73 A5.3. Podstawowe atrybuty totaliztycznych dobrych uczynków
i totaliztycznych grzechów
A-76 A5.4. Kategoryzuj lub kwalifikuj każdą codzienną czynność
A-79 A5.5. Metoda transformacji działaniowych totaliztycznych grzechów
na totaliztyczne dobre uczynki
A-82 A5.6. Czynniki wypaczające pojęcia totaliztycznego
grzechu i dobrego uczynku
A-84 A6. Praca moralna, praca niemoralna oraz totaliztyczna nirwana
A-86 A7. Zarządzanie naszymi uczuciami i motywacjami
A-87 A7.1. Jak działają nasze uczucia i motywacje
4
A-90 A7.2. Uczuciowe dobre uczynki i grzechy
A-93 A7.3. Transformacja niemoralnych uczuć w moralne działania
A-96 A7.4. Jak kategoryzować nasze motywacje
i transformować je na kinetyczną energię moralną
A-97 A8. Przyjmujmy na siebie odpowiedzialność
A-99 A9. Totaliztyczne prowadzenie spraw duchowych
A-107 A10. Nauczmy się słuchać i wypełniać nasz przeciw-organ sumienia
A-109 A11. Rozwijanie pożądanych wielkości moralnych:
inteligencji, mocy moralnej, itp.
A-109 A12. Nikt nie jest doskonały, jednak zawsze warto się starać
A-112 A13. Podsumujmy więc czego się dowiedzieliśmy z treści niniejszego tomu
A-124 Rysunek A1 (Logo totalizmu)
Tom 2
: Rozumienie totalizmu
B-1 B. ROZUMIENIE TOTALIZMU
B-1 B1. Wszystkim rządzą odpowiednie prawa, zaś biada tym którzy je łamią
B-2 B2. Totalizm to filozofia która uczy aby żyć bez łamania praw moralnych
B-6 B3. Fundamenty teoretyczne totalizmu
B-8 B3.1. Pole moralne
B-11 B3.2. Inteligentna energia moralna
B-21 B3.3. Prawa moralne
B-23 B4. Totalizm a ateizm
B-25 B5. Totalizm a pasożytnictwo
B-28 B6. Dlaczego każdy długotrwały "ruch wzdłuż linii najmniejszego oporu"
zawsze formuje "czarną dziurę", w której jakikolwiek ruch
staje się niemożliwy
B-37 B7. Podstawowe koncepty totalizmu
B-38 B7.1. Intelekt
B-39 B7.2. Trzy fasady typowej filozofii (codzienna, oficjalna, propagandowa)
B-42 B7.3. Każdy bezwarunkowy cel jest osiągalny:
musimy jedynie znaleźć sposób, jak go zrealizować
B-46 B7.4. Kanony działania wszechświata
B-51 B7.5. Teorem fundujący totalizmu
B-53 B8. Atrybuty totalizmu (otwarty i nieustannie udoskonalany, oddany prostocie,
walczący o prawdę, zorientowany na konkretne wyniki, świecki)
B-54 B9. Służba totalizmu dla przyszłości ludzkości
B-56 Rysunek B1 (Lokomotywa Blenkinsop'a)
C-57 C WIEDZA TO ODPOWIEDZIALNOŚĆ
C-60 C1. Czym jest totalizm
C-69 C1.1. Wersje totalizmu
C-69 C2. Jak nowy Koncept Dipolarnej Grawitacji
koryguje błędy starego konceptu monopolarnej grawitacji
D-78 D. POZYCJA TOTALIZMU W KONTROWERSYJNYCH
KWESTIACH MORALNYCH
D-79 D1. Regularnie uprawiaj posty i głodówki,
oraz ochoczo akceptuj ból, wysiłek i niewygody
D-82 D2. Pożałuj dyscypliny, a popsujesz dzieciaka
(dlaczego totalizm jest "za" karami cielesnymi)
D-85 D3. Jak niemoralni ludzie powinni być karani
5
D-88 D4. Promuj prawdę, nawet jeśli działa ona przeciwko twoim interesom
D-90 D5. Jeśli prawa moralne i prawa ludzkie kolidują, wówczas
wypełniaj prawa moralne
D-91 D6. Istnieją niemoralne zawody (np. nauczyciela, producenta tytoniu, czy kata),
jednak prostytucja wcale nie musi być jednym z nich
D-92 D7. Zgodnie z totalizmem tzw. przypadki i zbiegi okoliczności to czyjeś
jawne interwencje (np. organizowane przez wszechświatowy intelekt)
D-93 D8. Zabijanie w obronie własnej (np. sytuacje "ty lub ja")
D-96 D9. Karma zawodu rzeźnika - ci co chcą jeść ręcznie uśmiercone zwierzęta,
powinni sami zabijać, to co zjadają
D-97 D10. Zdolność totalizmu do uzdrowienia życia społecznego
D-98 D11. Pojęcia i zwroty potoczne, które w świetle totalizmu wymagają uściślenia
D-98 D11.1. Obowiązek obrony - najważnieszy z totaliztycznych
dobrych uczynków
D-107 D11.1.1. Grzechy agresji jako zaczątki lawin zła
D-108 D11.2. Unikaj działaniowego grzechu poświęcenia,
któremu nie towarzyszą silne "moralne" uczucia
D-110 D11.3. Totaliztyczna pomoc
D-112 D11.4. Istnieje totaliztyczny sposób na zmuszanie
D-113 D11.5. Totaliztyczne zrozumienie wybaczania
D-116 D11.6. Czym naprawdę jest sceptycyzm
D-117 D11.7. Niebezpieczeństwa medytacji (działaj zamiast medytować)
D-119 D11.8. Skutki uboczne czyli "cień z pola moralnego"
D-120 D12. Stanowisko totalizmu co do niektórych interpretacji religijnych
D-122 D12.1. Totalizm uznaje życie pozagrobowe oraz uznaje
osiąganie korzyści pozadoczesnych
D-123 D12.2. Różnice totaliztycznego oraz religijnego
pojmowania wszechświatowego intelektu (Boga)
D-126 D12.3. Strzeż się fanatyzmu religijnego
D-127 D12.4. Totalizm NIE jest filozofią zazdrosną,
stąd pozwala on, aby praktykować moralnie, co tylko ktoś zechce
D-128 D13. Tajemnice i paradoksy moralne
D-128 D13.1. Moralność drugiego w rodzinie
D-129 D13.2. Śmierć bliźniaków w kołysce
Tom 3
: Nirwana i inne korzyści z totalizmu
E-1 E. TOTALIZTYCZNA NIRWANA
E-2 E1. Jak można opisać totaliztyczną nirwanę
E-4 E2. Opisy sensacji doznawanych podczas totaliztycznej nirwany
E-7 E3. Mechanizm, jaki powoduje pojawienie się totaliztycznej nirwany
E-8 E4. Trzy odmienne mechanizmy nirwany
E-14 E4.1. Histeria tłumu - jako odwrotność nirwany rezonansowej
E-15 E5. Atrybuty totaliztycznej nirwany
E-17 E6. Manifestacje nirwany (np. przyciąganie przeciwstawnej płci)
E-21 E7. Nirwana a cele totalizmu
E-22 E8. Rozwój równań, jakie kwantyfikują nirwanę
E-36 E9. Jak zapracować sobie na totaliztyczną nirwanę
E-44 Rysunek E1 (Istotka z wyrazem twarzy wskazującym na stan nirwany)
F-45 F. PRZEGLĄD DALSZYCH KORZYŚCI Z PRAKTYKOWANIA TOTALIZMU
F-45 F1. Uzdrawiające zdolności totalizmu - czyli totalizm jako "medycyna moralna"
[ Pobierz całość w formacie PDF ]